Výlety 2007

17. 8. 2007

1.5.2007 - Vlčí kámen

ObrazekVe svátek 1.5. vyrazila turistická smečka ve složení Cyril, Míťa, Bahir a Asalé se svými páníčky na první jarní výlet s cílem navštívit pomník, kde byl v roce 1830 zastřelený poslední vlk na Vysočině. Pomník se nachází v lese CHKO Žďárské vrchy nedaleko osad Koníkov a Roženecké paseky, což je velmi malebné místo. Ale vzhledem k tomu, že jsme si chtěli cestu zkrátit, tak nás pomsta za naši lenost neminula a pomník jsme nenašli. Nakonec nám to ani moc nevadilo, protože náhradou nám byla vycházka tímto opravdu krásným krajem, kde v této době ještě navíc všechno kvete. Výlet jsme zakončili v Novém Městě na Moravě u občerstvení - to uvítala hlavně lidská smečka, ta psí se zatím pěkně v jednom chumlu prospala na zahrádce.

9.6.2007 - Oslavy 400 let povýšení Žďáru na město

ObrazekZmíněné oslavy trvaly 3 dny a tak jsme se rozhodli, že se jeden den taky zúčastníme. Volba padla na sobotu a vyvolenými účastníky oslav se stali Cyril s Bahirem. Míťa s Asalkou zůstali doma - jednak proto, že je v neděli čekal cvičák a taky z toho důvodu, že v návalu lidí, který byl zrovna v sobotu největší, je přece jen manipulace s jedním psem jednodušší. Oslavy se vydařily a určitě bylo na programu hodně zajímavých akcí, ale přesto jsme šli v poledne domů, protože bylo hrozné vedro a byla to vlastně první Cyrilova větší vycházka po úrazu, takže už toho měl napoprvé taky dost. Míťa s Asalkou si to vynahradili druhý den na cvičáku a na oplátku zase oni nechali doma své starší "bráchy".

20.6.2007 - Znovu Vlčí kámen

ObrazekTen pomník posledního vlka na Vysočině, který jsme nenašli, nám tak ležel v hlavě, že jsme se jedno středeční odpoledne vydali na mini výlet s tím, že nepůjdeme domů, dokud pomník nenajdeme. Hledání pomníku se zúčastnila opět stará známá vipeto-faraónská smečka. Bylo nádherně - pravé letní počasí, tak nám zatím ani nevadila hrozba případného noclehu v lese, pokud ten pomník zase nenajdeme. Málem už to vypadalo, že si budeme muset hledat místo na přespání, ale naštěstí to dopadlo dobře a pomník jsme konečně našli. (Je až ostudné, jaká k němu vede jednoduchá cesta.) Nicméně, pomník je objeven, tak už může mít dušička pokoj.

24.6.2007 - Kutnohorské stříbření

ObrazekV neděli ráno jsme se s Cyrilem a Míťou po absolvování nočního sprintu vydali z Kolína domů. V plánu jsme měli návštěvu Kutné Hory, kolem které sice dost často jezdíme, ale nikdy jsme v ní nebyli. To spatřujeme jako velký nedostatek, neboť jak známo, Kutná Hora je zapsána na seznamu UNESCO a je zde opravdu co prohlížet. Z původně plánované asi dvouhodinové zastávky se stal nečekaně celý den, neboť po příjezdu do Kutné Hory jsme zjistili, že zde zrovna probíhá "Královské stříbření Kutné Hory" a tak jsme se po prohlídce památek zúčastnili i těchto oslav. Bylo opravdu na co koukat. Pestrý program, nádherné dobové kostýmy a pro nás občerstvení doslova na každém rohu. Jen Cyrilovi na chvíli překazili radost výstřelem z děla, ale za chvíli se vzpamatoval a nechal se přemluvit k pokračování účasti na oslavách.

3.7.2007 - ZOO Brno

ObrazekV úterý jsme opět - tedy po delší době - navštívili zoo v Brně. Vzhledem k tomu, že byl začátek prázdnin, tak bylo v zoologické docela dost lidí, ale zoo je celkem prostorná, tak se tam všichni tak nějak rozptýlili. Zoo patří pro naše "kluky" k tomu nejzábavnějšímu co může být - kde jinde je tolik zvířat pohromadě? Byl to velmi příjemně strávený den. Nevím, jaké zvíře se nejvíc líbilo našim pejskům, ale vím, kterému zvířeti ze zoo se nejvíc líbili naši pejsci. Byl to nádherný bílý vlk kanadský. Ten po spatření našich kluků hned ožil a přiběhl si je prohlídnout zblízka. Překvapilo nás, že ani vlk a ni kluci nepouštěli hrůzu (což se nám běžně stává u výběhů psovitých šelem), ale naopak nám připadalo, že se vlk tváří docela radostně. Možná to udělala stejně bílá barva kožichu, nebo to byla vlčí holka. Ale po bližším seznamování jsme každopádně netoužili a radši se drželi v bezpečné vzdálenosti.

25.7.2007 - Daňkovice-Blatiny

ObrazekPo upoutávce v rádiu, kde jsme slyšeli, že ve vesnici nedaleko od nás někdo chová na dvoře velbloudy, jsme se rozhodli, že to tedy musíme vidět na vlastní oči. Jedno odpoledne jsme naložili celou "turistickou vipeto-faraoní" smečku do auta a vyrazili jsme do Daňkovic, kde chovatel zmíněných velbloudů žije. Daňkovice jsou malá vesnička schovaná v kopcích Žďárských vrchů, takže tam spatřit pasoucí se velbloudy by byla opravdu rarita.

Velbloudy v Daňkovicích jsme našli lehce, jen pejsci museli zůstat v autě, takže jsme "minizoo" navštívili jen my. Na velkém dvoře, kde pobíhalo množství koz, ovcí, koček, poník, pes a kdovíco ještě, byl i výběh s velbloudy. Bylo zde zrovna i asi dvouměsíční celé bílé nádherné velblouďátko. Všichni velbloudi byli ochočení jako pejsci, chovatel je nám předvedl i s rozsáhlým výkladem. Museli jsme ale návštěvu urychlit, aby to nebylo smečce v autě líto. Z Daňkovic jsme pokračovali dál na Blatiny, což je malá osada v nádherném koutu Vysočny.

Blatiny jsou dnes propojeny se Samotínem. Dá se říct, že Blatiny i Samotín jsou typické horské osady. Tyto vesničky byly velmi často útočištěm různých umělců a tématem známých malířů. Trvalých obyvatel zde dnes žije už jenom pár. Staré, většinou ještě původní chaloupky roztroušené po kopcích dneska slouží většinou jen k rekreaci. Hned nad obcí je skalní útvar Dráteničky, takže zde mívají srazy i horolezci, zkráka, přes léto se to tady hemží turisty.

Na Blatinách jsme po vycházce skončili u občerstvení na kavárenské zahrádce u místní malé pražírny kávy. Takže to byl spíš autovýlet, ale bylo to moc hezky strávené odpolene a zdálo se, že i smečka byla spokojená.

9.8.2007 - Budeč-Babín

Naše turistická smečka si tak oblíbila odpolední minivýlety, že jsme si zase jeden takový výletíček naplánovali. Autem jsme jeli do Budče - což je vesnička hned za Žďárem, a pěšky jsme měli projít okruh od stanice CHKO Žďárské vrchy po naučné stezce Babín.

Stezka vede okolo rybníků Babín a Matějovský, v této oblasti žije např. ondatra, můžeme zde spatřit volavky, potápky i jiné voní ptáky. Na stezce je vybudovaná i ornitologická pozorovatelna. Pod hrází Babínského rybníka se nachází živé rašeliniště, kde roste vzácná masožravá rostlina - Rosnatka okrouhlolistá.

Takže nás čekal docela pestý program, ale výlet se nám moc nevydařil. Sotva jsme došli ke stanici CHKO, začalo pršet, takže jsme místo naučné stezky mazali pěkně zpátky k autu. Ale hlavně nás překvapilo,  že ve Žďáře, což je asi 4 km, nespadla ani kapka.

Tak když to vyjde, uděláme ještě někdy druhý pokus.

29.7.-2.8.2007 - Baťův kanál

ObrazekLetos jsme vyrazili na dovolenou stejně jako vloni na hausbót na Baťův kanál. V loňském roce jsme projeli skoro celý kanál, proto jsme se rozhodli, že si to letos víc užijeme a pojedeme jen krátkou trasu a o to víc budeme chodit po okolí - což by víc uvítali pejsci.

Hausbót jsme letos měli z jiné půjčovny - nastupovali jsme ve Vnorovech, což je ve spodní části Baťáku, hned pod Veselím nad Moravou. První den jsme celý strávili v přístavu ve Veselí, protože v pondělí nefungují plavební komory a ty jsme potřebovali pro přeplavbu, ať už jsme pluli směrem nahoru nebo dolů. Takže dál než do Veselí to nešlo. Nevadilo nám to, protože ve Veselí je krásný rozlehlý zámecký park, kde jsme chodili většinu dne.

V úterý jsme přepluli přes Strážnici, Petrov a Výklopník až do slovenské Skalice - což je letošní novinka na Baťáku. Uvítal nás krásný, nově otevřený přístav, tak jsme se rozhodli, že zde zůstaneme do dalšího dne. Hned ráno jsme se vydali do Skalice, která je vzdálená od přístavu asi 3,5 km. Skalice je staré královské město na hranicích s ČR, plné historických památek, starobylých staveb a městských uliček se středověkým opevněním. Samozřejmě jsme nezapomněli ochutnat pravý "skalický trdelník", který se peče na dřevěném uhlí. Zjistili jsme, že ty "zaručeně pravé" trdelníky, které jíme po celé republice na všech možných akcích, nemají s tímto "skalickým" vůbec nic společného. Ani velikost, ani chuť a složení, možná jen ten název. Jestli někdy Skalici navšítvíte, nezapomeňte se zastavit ve františkánských zahradách a trdelník ochutnat. http://www.skalica.sk/cest_ruch/trdelnik

Ve středu jsme vypluli ze Skalice do Petrova, kde jsme naplánovali poslední přenocování. V Petrově jsme navštvili "Petrovské plže", což je komplex historických vinných sklepů (cca 60 objektů) se slováckými ornamenty, který je od roku 1983 památkovou rezervací. I když jsme tu byli už vloni a víno moc nepijeme, stejně jsme se šli na "plže" podívat znovu. Myslím si, že za návštěvu určitě stojí.

Poslední část plavby vedla už jen zpátky z Petrova přes Strážnici do Vnorov a po předání hausbótu cesta domů.

Pejsci se chovali na hausbótu už jako ostřílení námořníci i přes počáteční zádrhel, kdy byl za plavby v úseku před Strážničí hlášen "muž přes palubu". Spadl tam Míťa a místo zpátky k lodi plaval na druhou stranu ke břehu, tak jsme to museli otočit a vrátit se pro něj. Cyril ho potom nespravedlivě "zmlátil" - asi si myslel, že chtěl Míťa utéct a přitom ho do té vody sám strčil - tedy nevědomky.

Jinak plavba probíhala hladce a myslím, že celá posádka byla spokojená. Když to vyjde, tak se příští rok s Baťákem znovu uvidíme.

23.-29.9.2007 - Beskydy

ObrazekLetos jsme si zopakovali dovolenou stejně jako vloni nejen na Baťově kanálu, ale i v Beskydech. Naplánovali jsme na celý týden turistické výšlapy, do kterých jsem zahrnuli i výlez na Lysou horu, kterou jsme vloni nestihli navštívit. Ale opět se nám potvrdilo, že nic se nemá plánovat, protože všechno nakonec dopadlo jinak. Do Beskyd jsme sice odjeli, ale oba nemocní – naštěstí už alespoň bez horeček – takže jsme se nevěnovali turistice, jak bylo v plánu, ale pojali jsme dovolenou v pravém slova smyslu – dovolená na zotavenou.

Vůbec to ale nevadilo, protože každý den jsme podnikli nějaký poznávací autovýlet s malou pěší vycházkou.

První den jsme navštívili krásné městečko Štramberk. Vylezli jsme k věži Trúba, která se tyčí nad Štramberkem a tahle malá vycházka do kopce nás úplně odrovnala. Takže jsme se schvácení vrátili do města, prolezli uzounké romantické uličky a zakoupili proslulé „Štramberské uši“. Protože počasí mimořádně přálo, zbytek odpoledne jsme se vyhřívali na sluníčku a užívali si pohody. http://www.mesto-stramberk.cz/stramberske-usi.php

V úterý a ve středu jsme navštívili Nový Jičín, hrad Hukvaldy a skanzen v Rožnově pod Radhoštěm. Ve skanzenu mě v místní hospodě doléčili takzvaným valašským penicilinem, což je horká medovina se slivovicí. Kupodivu to bylo vynikající – ovšem u tohoto penicilinu pozor na předávkování!!!

Den, který jsme strávili ve skanzenu považuji za jeden z nejvydařenějších. Jednak proto, že bylo krásné počasí a taky proto, že jsme byli snad jediní návštěvníci vzhledem k tomu, že byl už konec září. Takže nádherně strávený den! http://www.vmp.cz/

Další dny jsme věnovali objíždění po beskydských dřevěných kostelících a na závěr dovolené jsme se přece jen vzchopili a vylezli na Stolovou horu proti penzionu. Penzion, kde jsme byli ubytovaní - stejně jako vloni, se nachází téměř už na samotě – na konci Čeladné. Takže klid, pohoda, skvělé ubytování i jídlo a ochotný personál. http://www.uholubu.com/

Nakonec se celý týden vydařil a naše zdravotní komplikace byly dobré alespoň k tomu, že se sem příští rok musíme vrátit, abychom konečně splnili náš plán – (nejen) Lysou horu. Tak snad to vyjde.